Ca aeroport de mărime medie de primă clasă, situat într-o regiune în plină dezvoltare economică, cu un apetit deosebit pentru traficul de afaceri și agrement, Aeroportul Internațional Cluj a demonstrat capacitatea de a profita de potențialul zonei sale de captare și a devenit, în ultimele două decenii, unul dintre aeroporturile cu cea mai spectaculoasă evoluție a traficului de pasageri din România.
Dacă în anul 1996 planurile de dezvoltare a aeroportului la un nivel de trafic de 36.000 de pasageri păreau imposibil de realizat, abordarea dinamică a managementului său către modernizarea și dezvoltarea infrastructurii aeroportuare în ultimii 27 de ani, a condus la atingerea unui prag istoric de peste 3,2 milioane de pasageri în anul 2023 și a acordat Aeroportului Internațional Cluj statutul demn – model de bune practici și aeroport de referință în Europa de Sud-Est.
În evoluția sa, aeroportul clujean a cunoscut o permanentă dezvoltare și modernizare în vederea sincronizării cu dinamica traficului aerian, cu performanțele din ce în ce mai avansate ale aeronavelor, cu exigențele pasagerilor și cu reglementările naționale, respectiv standardele internaționale de aviație civilă.
În anii 2017, 2018 și 2019, Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj a înregistrat un trafic record de aproximativ 3 milioane de pasageri anual, care au ales să călătorească spre 45 de destinații din 20 de țări, zborurile fiind operate de 10 companii aeriene.
La nivelul anului 2021, în contextul pandemiei de SARS CoV-2 care a afectat grav traficul aerian, Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj și-a păstrat prima poziție în clasamentul aeroporturilor regionale din România, având aproximativ 1.460.000 de pasageri, și a ocupat locul 2 în topul aeroporturilor din România, după Compania Națională București.
La sfârșitul anului 2021, Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj a fost desemnat în premieră pentru România, cel mai bun aeroport din Europa la categoria sub 5 milioane de pasageri anual, în cadrul celei de-a 17 a ediţii a Galei anuale ACI Europe Awards, desfăşurată la Geneva. Evenimentul a avut loc cu ocazia celui de-al 31-lea Congres şi Adunare Generală a Consiliului Internaţional al Aeroporturilor – regiunea Europa (ACI EUROPE), care a reunit lideri din industria transporturilor aeriene din 55 de ţări. Acest prestigios premiu confirmă gestionarea cu succes a activității în perioada unei crize fără precedent pe plan mondial şi totodată întregeşte palmaresul aeroportului clujean, apreciat la nivel internațional.
La nivelul anului 2022, managementul Aeroportului Internațional Cluj a depus eforturi considerabile în vederea realizării principalelor obiective ale aeroportului, respectiv recuperarea traficului de pasageri înregistrat înainte de pandemie, consolidarea traficului de marfă, menținerea actualelor destinații, reluarea celor suspendate sau anulate, precum și identificarea unor noi oportunități privind dezvoltarea rețelei de rute, cât mai curând posibil.
Anul 2023 a reprezentat cel mai bun an din istoria regiei din punct de vedere al traficului de pasageri înregistrat (cu un trafic total de 3.240.750 pasageri), iar această realizare marchează nu doar o creștere semnificativă a volumelor de pasageri, ci și o consolidare a poziției Aeroportului Internațional Avram Iancu Cluj în rândul aeroporturilor concurente din regiunea Transilvaniei, reflectând astfel angajamentul aeroportului de a furniza servicii de înaltă calitate și de a oferi o experiență plăcută pasagerilor săi.
În luna august 2024, Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj a atins, pentru a șasea oară în istoria sa, pragul de 2 milioane de pasageri înregistrați într-un an calendaristic. Această realizare subliniază creșterea constantă a traficului aerian pe aeroport. În plus, conform prognozelor de trafic aerian, până la sfârșitul anului 2024, aeroportul va depăși din nou borna de 3 milioane de pasageri într-un singur an, continuând astfel trendul ascendent al activității aeroportuare.
De asemenea, o prioritate o reprezintă și atragerea companiilor aeriene pentru operarea unor noi destinaţii, creşterea frecvenţelor de operare, modernizarea şi dezvoltarea infrastructurii, precum și dezvoltarea colaborării cu organismele naţionale şi internaţionale din transportul aerian: OACI, IATA, ACI Europe, ROMATSA, MTI, AACR, EASA, Asociaţia Aeroporturilor din România şi alte instituţii, organisme şi asociaţii din domeniul de activitate aeroportuar.
Dezvoltarea traficului aerian al Aeroportului Internaţional Avram Iancu Cluj din ultimele 2 decenii a contribuit decisiv la ascensiunea oraşului Cluj-Napoca ca pol de dezvoltare economică, socială, academică, medicală, sportivă sau cultural-artistică a României, astfel că intensificarea schimburilor socio-culturale cu Europa și mediul internațional, au influențat pozitiv dezvoltarea regiunii.
Aeroportul Internaţional Avram Iancu Cluj deserveşte o arie de acoperire extinsă cu o populaţie de până la 4 milioane de persoane, pe o rază de 200 km, dintre care 1 milion pot ajunge la aeroport în mai puţin de 1 oră.
Aeroportul Internaţional Avram Iancu Cluj este și va fi întotdeauna un vector important în dezvoltarea economică a regiunii și rămâne partenerul de încredere al călătoriilor tale!